10 RYCHLÝCH A ZDRAVÝCH VEČEŘÍ NEJEN PRO DĚTI

rychlé zdravé večeře nejen pro děti

Jestliže jste se pustili do čtení tohoto článku, s největší pravděpodobností řešíte nejen to, co k jídlu dát rychle na stůl, ale že ZDRAVÍ celé vaší rodiny je pro vás důležité.

Znám to. Mám to stejně. A protože moje děti už chodí do školy a školky, kde se stravují podle standardních zvyklostí (na svačinu mívají často pečivo, mléko a k obědu zase těstoviny, knedlíky – tedy hodně rychlých cukrů), o to víc dbám na to, co jedí doma. Aby to bylo časově nenáročné, jednoduché a přitom dostatečně výživné. No a samozřejmě, aby jim to chutnalo. 🙂

Dneska už se ví, že jsme to v posledních několika desetiletích se sacharidy v našich jídelníčkách přeháněli. Přidaný cukr (ve všech jeho podobách) najdeme nejenom tam, kde bychom ho čekali, tedy ve sladkostech a limonádách… ale i tam, kde by nás to asi ani nenapadlo, jako v chlebu, sýrech, uzeninách, dochucovacích omáčkách nebo kořenících přípravcích. Když se při nákupu podíváte na štítky potravin, zjistíte, že téměř 80 % z nich nějaký přidaný cukr obsahuje. A mouku (hlavně bílou pšeničnou) jsme si zvykli jíst taky několikrát denně. Je ve veškerém sladkém i slaném pečivu, těstovinách, houskových knedlících, pizze, sušenkách.

Jestli vaše děti patří mezi ty, které odmítají ovoce a zeleninu, popřípadě jídla z nich, věřte, že to může mít na svědomí velké množství cukru ve stávajícím jídelníčku. Jejich chuťové pohárky jsou zvyklé na nepřirozenou sladkost, která se v opravdových přirozených potravinách nevyskytuje. Zelenina a ovoce jim pak přijdou chuťově nedostatečné.

Tahle nadměrná konzumace rychlých sacharidů přitom způsobuje víc než „jen“ zubní kaz a obezitu. Když děti jedí příliš mnoho cukru, může se změnit rovnováha mikrobiomu ve střevech ve prospěch špatných bakterií, což má negativní vliv na imunitní systém, změny nálad i tvorbu některých vitamínů. „Špatná strava“ toho má ale na svědomí mnohem víc – „celoroční“ rýmu, kašel a časté záněty dutin, poruchy pozornosti, problémy se soustředěním nebo hyperaktivitu. A v dlouhodobém horizontu se zvyšuje riziko cukrovky a dalších civilizačních a chronických nemocí.

Přitom přáním každého z nás je mít zdravé a šťastné dítě. To nejlepší, co pro něj můžete udělat, je vybavit ho do života zdravými stravovacími návyky. I proto jsem pro vás vybrala 10 jídel BEZ MOUKY A CUKRU. Všechny patří k prověřeným a oblíbeným jídlům našich dvou dětí – Jaromírka (7 let) a Kristýnky (5 let). A věřte, že mají hodně mlsné jazýčky. 🙂

Vystačí vám na 2 pracovní týdny a teoreticky je prostě můžete točit dokola. Během chvilky tak získáte rutinu a jejich příprava pro vás bude brnkačka. A budete vědět, že vaše večeře jsou nejen chutné, ale že pro sebe a své děti děláte hodně dobrého.

Být zdravý je normální!

Přeju vám, ať vám doma všem chutná! 🙂

A kdybyste potřebovali se svým stravováním nebo se stravování vašich dětí pomoct, přijďte k nám. Stačí zavolat nebo se přihlásit přes níže uvedený formulář. 🙂

 

KAPUSTOVÁ POLÉVKA

BROKOLICOVÝ KRÉM

BATÁTOVÉ ŠKUBÁNKY S MÁKEM

OVESNÁ (KRUPICOVÁ) KAŠE

VAJEČNÁ OMELETA S BROKOLICÍ

DOMÁCÍ TĚSTOVINY S RAJČATOVOU OMÁČKOU

RIZOTO SE ZELENINOU

SYROVÁ ZELENINA S DIPEM

ČOČKA S VEJCEM

POHANKOVÁ SEKANÁ

OBJEDNEJTE SE NA ÚVODNÍ KONZULTACI

ZA ZVÝHODNĚNOU CENU 200 KČ

(BĚŽNÁ CENA 750 KČ)

Je to jednodušší, než si myslíte

1. Vyplňte  a odešlete formulář.
2. Zavoláme vám a domluvíme termín konzultace
3. Potkáme se u nás a probereme vše důležité